مدیریت پروژه با استفاده از اسکرام قسمت چهارم

استراتژی هاي مختلف ملاقات

جلسات برنامه ریزی اسپرینت

جلسات برنامه ریزی اسپرینت با حضور اسکرام مستر با دستور کار شناسايي وظایف و تخصیص منابع تشکیل میشود.در طول جلسه صاحب کالا از روی بک لاگ وظایف را شرح میدهد و بالاترین اولویت‌ها را برای تیم شرح میدهد.این جلسه محدوده را برای تیم مشخص می‌کند.تیم اسكرام به همراه صاحب کالا هدف اسپرینت را شرح میدهند که در واقع اسپرینت می‌خواهد به آن دست پیدا کند.

جلسه تجزيه و تحلیل اسپرینت

این جلسه یک محدوده برای تیم اسکرام جهت پرسش و پاسخ و ایجاد شفافیت دربارهٔ جنبه‌های امکانات موجود تعیین کرده

  در صنعت جلسه تجزیه و تحلیل به همراه جلسه برنامه ریزی اسپرینت برگذار میشود.

جلسه اسپرینت

محدوده‌ی جلسه اسپرینت برای بازبینی‌ هدف اسپرینت با توجه به منابع در دسترس و عوامل ریسک شامل وابستگی ها و ... می‌باشد.بعد از در نظر گرفتن متغیر‌های وابسته برای ارئه اسپرینت اسکرام مستر یک لیست از وظایف تهیه کرده که تیم اسکرام متعهد به اجرای آن می‌شوند.

بیشتر بدانیم :

افزایش 1 درصدی بهره وری در تولید چه نتیجه ای دارد؟

علاوه بر سرمایه گذاری در سایر منابع و ماشین آلات، سازماندهی بهتر و استفاده از ظرفیت های تولیدی موجود می تواند پتانسیل قابل توجهی را ارائه دهد. دیجیتال...

جلسات سر پایي

جلسات سر پای هر روزهٔ به وسیلهٔ اسکرام مستر جهت راندن پروژه در مسیر دسترسی به اهداف تحقق‌ پیدا می‌کند .این جلسه به پیگیری روزانه و بروز رسانی اسپرینت و محاسبه سرعت پروژه و ماندن در مسیر صحیح کمک میکند جلسات سر پایي کوتاه بوده و در حدود ۱۵ الی‌ ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد.جلسه اغلب در یک ساعت و یک مکان صورت می‌پذیرد.در حالت ایده‌آل به جهت استفاده از ساعات باقی‌ مانده از روز جلسات در صبح بر گذار میشود.

نتیجه گیری

اسکرام مستقل از هر عمل مهندسی‌ است و میتواند در هر سازمانی اجرا شود.اسکرام میتواند هم در یک پروژه موجود و هم در یک پروژه جدید استفاده شود.ویژگی‌های برجستهٔ اسکرام شامل اجرای توسعه تکرار شونده،انعطاف پذیری بالا،تیم کوچک،ساختار با قاعده ، پیکر بندی مدیریت،نظارت مستمر، به توسعه ‌یک سیستم قوی کمک می‌کند.

 

آرازسافت

آرازسافت

گروه نرم افزاری آرازسافت در سال 1385 در راستای توسعه صنعت نرم افزار كشور و بهره مندی اقشار مختلف جامعه از سرويس های اطلاعاتی و جهت حضوری فعال و موثر در اين عرصه به صورت گروهی نرم افزاری تأسيس شد. گروه نرم افزاری آرازسافت با کارنامه ای درخشان در صنعت برنامه نويسی کشور و با اعتباری گرانبها که به واسطه اطمينان و رضايت مشتريان خود به آن دست يافته است، موفق شده است تا با استفاده از زبانهای برنامه نويسی روز دنيا گام بزرگی را در جلب رضايت مشتری و ادامه فعاليتهای وابسته به اين صنعت بردارد

نظر 0

درج نظر

برخی قابلیت های نرم افزار مدیریت کارخانه

  • گزارش کارکرد دستگاه ها
  • محاسبه میزان توان تولید
  • ثبت نظریه نهایی
  • تکمیل مستندات عدم انطباق تولید
  • موجودی مواد اولیه
  • قابلیت های دیگر